A sad ostaje vjera, ufanje, ljubav, ovo troje, ali je najveća među njima ljubav.

NASLOVNICA, ŽIVOT CRKVE

Naravno jedinstvo vjernika u Bogu po Utjelovljenju i Euharistiji

Ako je uistinu Riječ tijelom postala i ako doista primamo u božanskoj hrani Riječ koja je tijelom postala, kako se onda može misliti da u nama ne stanuje na naravan način rođeni čovjek koji je nerazdvojivo uzeo i narav našega tijela i narav svoga tijela tijesno povezao sa svojom vječnom naravi u otajstvu tijela u kojemu imamo udio? Tako smo svi jedno, jer je Otac u Kristu, a Krist u nama.

On je, dakle, u nama po tijelu, a mi u njemu. Dok je s njim združeno ono što smo mi, to jest tijelo, i mi smo u Bogu.
A kako smo u njemu po otajstvu sudioništva u njegovu tijelu i krvi, on sam svjedoči ovim riječima: još malo i svijet me neće više vidjeti, a vi ćete me ponovno vidjeti, jer ja živim i jer ćete i vi živjeti, ja sam u svom Ocu, vi u meni i ja u vama. Ako je želio da se shvati samo jedinstvo volje, zašto je onda izložio neko stupnjevanje i neki red jedinstva koji bi trebao izvršiti?

gary-yost-p53Sn72AKb0-unsplash

Zato je to učinio da vjerujemo da je on u Ocu po božanskoj naravi, a mi naprotiv u njemu po njegovu tjelesnom rođenju, a on opet u nama po tajni sakramenata. I tako nas je Posrednik poučio u savršenom jedinstvu. On se nalazi u Ocu s nama, jer se mi nalazimo u njemu, a nalazeći se u Ocu, on je u nama. Na taj način idemo prema jedinstvu s Ocem, jer smo u Kristu na naravan način, budući da je on u nama na naravan način. A on opet u Ocu na naravan način po svom rođenju.

Da je to jedinstvo u nama naravno, sam Krist svjedoči: Tko jede moje tijelo i pije moju krv, ostaje u meni i ja u njemu. Nitko neće u njemu biti osim onoga u kome je on bio, to jest on će se sjediniti samo s onim koji je blagovao njegovo tijelo.
Otajstvo toga savršenog jedinstva Krist je i prije naglasio: Kao što je mene poslao živi Otac, i ja živim po Ocu, tako će i onaj koji mene blaguje živjeti po meni. On, dakle, živi po Ocu.

Na onaj način na koji on živi po Ocu, na taj isti način i mi živimo po njegovu tijelu. Svaka se, naime, usporedba uzima prema naravnoj sposobnosti razuma, da prema iznesenom primjeru shvatimo o čemu se radi. Uzrok našega života jest činjenica što je u nama tjelesnim ljudima Krist po svom tijelu. Po njemu ćemo živjeti pod istim uvjetom pod kojim on živi po Ocu.

Iz rasprave O presvetom Trojstvu svetog Hilarija, biskupa

PIŠITE SVOJE MOLITVE I KOMENTARE

%d blogeri kao ovaj: