A sad ostaje vjera, ufanje, ljubav, ovo troje, ali je najveća među njima ljubav.

NASLOVNICA, ŽIVOT CRKVE

Marija sama u sebi razumije onoga koga cijeli svijet ne može sadržavati

Image by Prierlechapelet from Pixabay

Noseći božanstvo u sebi, Marija je za nas postala raj. Doista, Krist je, ne odvajajući se od Očeve slave, svoje božanstvo stavio u uske granice utrobe, kako bi podigao ljude na veće dostojanstvo. Odabrao ju je sam u čitavom nizu djevica, koja će biti instrument našeg spasenja. U njoj su se ispunila sva predviđanja proroka i pravednika.

Iz nje je izišla sjajna zvijezda, pod čijim su vodstvom ljudi koji su hodali u tami ugledali veliko svjetlo (usp. Iz 9: 1).

Marija se može prikladno nazvati mnogim imenima. U stvari, ona je hram Sina Božjega, koji je iz nje izišao drugačije od onoga kako je ušao; zapravo je ušao u utrobu bez tijela, izašao je prekriven tijelom. Ona je to novo mistično nebo, u kojemu je kralj kraljeva boravio kao u svome sjedištu i iz kojeg je došao na zemlju, čineći se svojim izgledom poput ljudi (usp. Fil 2, 7).

ranyelpaula-1609445536366-cathopic

Ona je vinova loza koja proizvodi slatko mirisne plodove (usp. Sir 24,23 Vulg.); a budući da se plod previše razlikovao od prirode stabla, bilo je potrebno da njegova sličnost bude s drveta. Ona je izvor koji izvire iz Gospodinove kuće iz koje vode za životom teče žeđ: tko se približi usnama, nikad neće biti žedan.

Pogrešno je, dragi prijatelji, misliti da ćemo dan stvaranja i dan nove kreacije u Mariji staviti na istu razinu. Zapravo, zemlja je u početku bila osnovana, kroz nju je obnavljena. U početku je zbog Adamovog grijeha prokleta u svojim plodovima (usp. Gn 3, 17-19), Marijinim sredstvima umjesto toga vraćeni su joj mir i sigurnost. U početku je smrt, zbog grijeha porijekla, izlila na sve ljude (usp. Rim 5,18), ali sada smo prešli iz smrti u život. U početku je zmija, prolazeći slušajući Evu, otrov ubrizgavala u cijelo tijelo, sada Marija pozdravlja slušajući navjestitelja vječne sreće. Ono što je bilo instrument smrti, sada je instrument života.

Tko sjedi na kerubima (usp. Ps 80, 2) sada ga nosi na rukama žena; onoga koga cijeli svijet ne može držati, Marija ga sama drži u naručju; Onaj kojega se prijestolja i vlasti boje, hrani ga mlada djevojka;Onaj koji kraljuje stoljećima, ovdje sjedi na koljenima djevice; Onaj koji zemlju učini podnožjem svojih stopala (usp. 66: 1), sada ga gazi nogama djeteta.

Iz «Govora» svetog Efrema Syrusa, đakona

PIŠITE SVOJE MOLITVE I KOMENTARE

%d blogeri kao ovaj: