DUH NAS SVETI OBNAVLJA PO KRŠTENJU
Duh Sveti, koji je Bog zajedno s Ocem i Sinom, po krštenju nas obnavlja. Tu nas iz nagrdenog stanja privodi u stanje prijašnje ljepote. Puni nas svojom milo-šću tako da više u nama nema nijedne stvari koja ne bi bila poželjna. On nas oslobađa od grijeha i smrti. Od zemaljskih ljudi, to jest od zemlje i praha, čini nas duhovnim ljudima i sudionicima božanske slave. Po njemu postajemo sinovi i baštinici Boga Oca, slični liku Sina, njegovi subaštinici i njegova braća što ćemo se s njim proslaviti i zajedno s njim kraljevati. Za zemlju on nam daje nebo i velikodušno nam daje raj. Postajemo časniji od anđela. Božanska voda iz krstionice gasi neugasivi pakleni plamen.
Ljudi dvojako misle: jedni po tijelu, a drugi po božanskom Duhu. Crkveni naučitelji zgodno su pisali o jednom i drugom. A ja ću im svima navesti imena i iznijeti nauku.
Ivan kaže: A svima koji ga primiše dade vlast da postanu djeca Božja: onima koji vjeruju u njegovo ime, koji nisu rođeni ni od krvi, ni od volje tjelesne, ni od volje muževlje, nego od Boga.
Svima koji su u Krista vjerovali dade vlast da postanu djeca Božja, to jest djeca Duha Svetoga i rod Božji. A da pokaže kako je Duh Sveti onaj Bog koji rada, dodaje Kristovu riječ: Zaista, zaista ti kažem, tko se ne rodi od vode i od Duha Svetoga taj ne može ući u kraljevstvo Božje.
Naše vidljivo tijelo vidljivo se rada u krstionici posredstvom svećenika, a Duh Božji, koji je potpuno nevidljiv, zajedno i tijelo i dušu na duhovan način sam u sebi i pere i preporada, posredstvom anđela. Ivan Krstitelj stvarno i sukladno s tim izrazom: iz vode i Duha kaže o Kristu: On će vas krstiti Duhom Svetim i ognjem. Budući da je ljudska posuda glinena, zato je najprije treba oprati vodom, a zatim učvrstiti i usavršiti duhovnom vatrom (Bog je oganj koji izjeda). Zato je potreban Duh Sveti koji usavršava i obnavlja. Duhovni oganj zna i natapati, a duhovna voda zna i potpirivati.
Iz Rasprave o presv. Trojstvu Didima Aleksandrijskoga